Nu är det påsk!

Skärtorsdag idag och jag har varit på Blåkulla och vänt 😉!

I måndags var jag ledig och Stefan jobbade hemifrån.
På förmiddagen passade jag på att ringa lite samtal och boka lite tider.
Fick tag på vem som ska ha hand om Elis påfyllning av Baklofenpumpen, efter lite detektivarbete så hamnade jag tillslut på Regions habiliteringen i Bräcke.
Nu finns han med i deras rullar och i slutet på maj, eller i början på juni så kommer han att bli kallad för påfyllning. Innan den 6 juni ska det vara gjort iallafall.
Även klipptid är inbokad för honom. Han har ju hår som växer som ogräs.
Nu har han snart äntligen fått håret att växa ut så att han kan ha tofs (och att den inte är placerad mitt uppe på huvudet 😂), men sen ska det ju vara riktigt kort på sidorna. Hade jag bara vågat och kunnat så hade det ju varit bra att ta sidorna själv med rakapparat, då hade han kunnat se välvårdad ut jämt... Men med mina klippkunskaper (minns fortfarande hur Nonne bror Fredrik fick kortare och kortare hår efter att jag skulle snygga till honom i nacken....) så överlåter jag det till frisören.
Vid lunch dax så åkte jag och Stefan ner till stan för att äta lunch ihop.
Det blev Gästis Kafé &Matsalar.
Har inte ätit där tidigare, så detta blev premiär.
Både jag och Stefan valde kolja. Tyckte dock att den var lite torr, så ingen wow upplevelse.
Dock var det mysigt att äta lunch ihop med Stefan.
(null)

(null)

Efter lunch satte jag mig med mina dokumentationsstudier här hemma.
Sedan så träffades jag, Sofia, Emma och Louise på Söderlyckan för att gå igenom det skrivna och fixa till vår Power Point presentation.

I tisdags morse vaknade jag till världens snöoväder.
Snön fullkomligt vräkte ner.
(null)

Och det fortsatte hela dagen. 
Det ska ju vara vår NU!
Skottade när jag kom hem och gisses som jag slet. Första gången som jag skottade i år.
Vill ju ha värme nu.
Men det kommer väl!
Tänker ta bort lite vinterkläder nu i påskhelgen.
Det får bära eller brista...

Idag är det som sagt skärtorsdag.
Jag slutade klockan 15.30, då hämtade Stefan mig.
Kom hem och möttes av en Elis som varit i skogen med Frida och fixat ett påskris.
Dessutom hade de köpt fjädrar.
Eftersom bygget här hemma ska dra igång på tisdag (om nu inte snön sätter stopp) så vill jag ju röja mer än pynta här hemma. Elis höll dock inte med. Så då fixade han ett påskris till oss.
(null)

Nu ser jag fram emot en härlig ledighet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0