Födelsedag!

Natten för Elis har varit ok, två smärtattacker som lindrats med Oxynorm.
Under natten har de dessutom varit inne och kollat andning och syresättning med jämna mellanrum. Droppet kopplades bort någon gång framåt småtimmarna.
Tur att man är van vid nätter med störd nattsömn 🤪, jag är ofta ganska bra på att vakna och somna om snabbt därefter. En bra egenskap när man är på sjukhus!
Utsikten från vårt fönster!

(null)

Stefan och Ismone kom hit vid 9-tiden.
Uppvaktades med en paket med doftpinnar och en tårta.
Vi åt frukost tillsammans (köpt på Pressbyrån - lyxigt värre😂), väldigt skönt att vara här tillsammans.
Förmiddagen tillbringades här inne på avdelningen med att titta på OS. Blev ju silver till tjejerna i sprintstafetten.
Efter lunch som bestod av korv med bröd från Pressbyrån så gick jag och Ismone en liten runda här på sjukhuset. Gick till biblioteket, besökte det "stilla rummet" och sen hängde vi en stund på lekterapin. Ismone gjorde snurrteckningar och pysslade lite.
(null)

(null)

(null)

(null)

Tillbaka på rummet så kalasade vi på tårtan.
(null)

Samtidigt så kom "Baklofenteamet" och hälsade på.
De läste av Elis pump, pratade och klämde och kände lite på Elis.
(null)

På kvällen beställde vi mat från VESPA, Ismone och Elis åt pizza och jag och Stefan pasta.
Riktigt gott.

På kvällen så kom Nonne förbi.
Min goa vän från gymnasiet som nu jobbar som barnsjuksköterska på grannavdelningen.
Vi har inte setts på länge, så det var så kul att ses om än bara för en liten stund.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0