Då var det dax

I morse klockan 8, satt hela familjen i bilen och jag började rulla ner den mot Skåneland och lärdomsstaden Lund.
Barn och ungdomssjukhuset var målet och väl där så skulle vi till avdelning 62.
Det är nu dax för Elis att få sin Baklofenpump.

Vi hade tur och fick tag på en parkering precis utanför.
Lastade ur mina och Elis saker, sen gick vi alla upp till avdelningen.
Elis rum var inte klart än, så vi började med att hänga lite i lekrummet.
Ismone och Elis lekte affär, just här håller de på med min beställning av varor: chokladboll och kaffe!
Vi fick sedan flytta in i ett provisoriskt rum. Väl där på plats så började inskrivningen.
Allt löpte på bra i ett rasande tempo. Sjuksköterska, läkare och narkosläkare kom samtidigt.
Ibland flyter det på bra!

När de var klara så gick vi tillsammans till restaurangen inne på Blocket och åt lunch.
Därefter blev det en tur till lekterapin.
Enormt stor om man jämför med lekterapin i Halmstad.
Musikrummet blev Elis favorit (någon som blir förvånad? 😜)!
Sådana här trummor vill Elis ha i sitt nya rum!
Ismone och jag tog en hockeymatch - mitt Finland vann!
(null)

Tillbaka igen på avdelningen så var vårt rum klart.
(null)

Stefan och Elis hängde på rummet medan jag och Ismone tog en promenad bort till Ronald Mc Donald huset, där Stefan och Ismone tidigare gjort sig hemmastadda.
Nu fick även jag se huset och Ismone hämtade sin IPad. 
Jätte fint hus!
Vilken förmån att kunna få bo där.
(null)

(null)

När vi kom tillbaka till sjukhuset så fixade vi lite fika, sen gick Stefan till Malmborgs för att fixa lite frukostmat och kvällsmat. 
Under tiden så tittade Ismone och Elis på film.
Fick senare besök av Nils Ståhl, kirurgen som ska operera Elis i morgon.
Gick igenom allt som ska hända i morgon.
Själva ingreppet tar bara ca 20 minuter, men med sövning och allt annat så bör vi räkna med 2 timmar. Elis är först ut i morgonbitti, och operationen sker på stora op-avdelningen inne på Blocket.

Ikväll har Elis sedan fått duscha och krypa ner i en ren säng, de har gjort fyra försök att sätta en nål på honom och ta lite blodprover, men alla försöken har misslyckats.
Elis har varit tapper, men när de försökte sticka där det inte varit något Emlaplåster då var det inte roligt. Nu överlåter de allt till narkospersonalen i morgon...

Elis och jag är själva på sjukhuset nu, Elis har somnat och snart ska jag oxå krypa till kojs.
Det blir tidig uppstigning i morgon, då vi även ska hinna med en dusch...
Elis och Paddington sover nu gott!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0