Ny bilstol och jästa pannkakor

Familjen Appelgren har blivit med nya bilar!

Stefan har i dagarna fått (eller betala för den får vi ju göra så bytt är kanske ett bättre ord...) ny bil.
Äntligen får vi väl säga, BMW:n vi haft i ca 3 år har det mest varit krångel med. Och det har inte varit små krångligheter utan stora fel...
Nu har vi istället blivit med Audi - får väl se om den är bättre!

Inte nog med det, jag har dessutom tagit över mamma och pappas Honda.
De behöver inte två bilar längre och när jag börjar jobba till hösten så kommer jag att behöva en bil för att få vardagspusslet att gå ihop. Elis förskola ligger i ett annat upptagningsområde, vilket gör att den inte ligger riktigt i rätt riktning för min jobbväg. Ismone börjar ju skolan och den ligger åt ett annat håll...
Elis klarar inte heller av att åka på cykeln, och att gå med båda barnen skulle ta mig två timmar och roligare kan vi ha det på morgnarna!

Detta har dock inneburit att vi behövde nya bilstolar.
Till Ismone hade vi redan köpt en bilkudde, men Elis behövde en ny stol. Den var jag och inhandlade idag. Insatt och klar får det bli en premiär tur i morgon.

Den gamla stolen ska placeras in i Hondan och det får försöka bli mitt uppdrag. Tänkte ta in den och tvätta av den, sen får vi se om jag får den på plats!

Till eftermiddagsfikan idag hade jag lyxat till det och gjort Gamlafarmors jästa pannkakor.
Det bästa jag visste när jag var hos min farmor, men receptet kommer från min gamlaframor.



För den som är sugen på att testa så bjuder jag er här på receptet!

Gamlafarmor Martinas jästa pannkakor

5 dl mjölk
50 g jäst
2 ägg
lite socker
lite salt
vetemjöl tills att det blir en tjock välling (ca 4-5 dl)

Låt smeten jäsa 30 minuter innan gräddning.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0