Heldag på sjukhuset

Igår hade jag lyckats samla ihop 3 olika sjukhusbesök för Elis.
Vi började redan kl 9 med ett besök på Ögonkliniken och ortopedisten Ann.
Nu tycker ju inte Elis att det är det allra roligaste här i världen att ha glasögonen på sig så sådär jätte mycket har han inte använt dem, men tagen av stundens allvar igår så var han riktigt duktig när han visade upp sig för Ann.
Det såg i alla fall bra ut. Och det kan bli bra det här!
Så nu får vi ligga i med glasögon träningen!
En keps behövde han visst oxå, så vi får ta oss en shoppingrunda snart.

När vi var klara på Ögon så gick vi in om mitt jobb för att lämna in min tjänstledighetsansökan, ja nu ska jag inte vara helledig, men 35% ska jag vara ledig i höst. Ska jobba 65% fram till nyår.

Sen i väntan på nästa sjukhusbesök som skulle vara kl 13 på Habiliteringen så åkte vi hem till mamma och pappa. Elis fick mat där och sen tog han sin lilla middagsvil där. Sen var det dags för oss att åka tillbaka till sjukhuset.

På Habiliteringen så träffade vi Sjukgymnast Anna och Arbetsterapeut Ulrika.
Idag justerade de mestadels vagnen till Elis. Så nu sitter han som han ska.

Kl 14 var det dags för Ortopedtekniska att få ett besök av oss.
Där fick vi träffa Ortopedingenjörerna Christoffer och Joakim. Två trevliga killar som skulle ordna ett ståskal till Elis och även göra fotortoser som han ska ha på nätterna och även när han ståtränar.
Det togs mått, böjdes och bändes...
Elis var hur tålmodig som helst. De här killarna var ju kul!
När fotortoserna skulle göras så gipsades fötterna för att få rätt form på dem.
Även detta tyckte Elis var toppen!



En heldag på sjukhuset gjorde mig rätt trött!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0