Elis och sömnen...

Vår lille prins sovvanor ser numera ut så här:

Oftast så klarar han numera att hålla sig vaken hela förmiddagen, beror lite på hur dags han vaknat... Somnar han på förmiddagen så är det oftast bara i en 15-20 minuter. Målet är att han bara ska sova en gång på dagen och att det inte ska bli för sent. Så jag försöker att få i honom en flaska sondnäring innan han sen får ta sin middagslur. Att få somna i vår säng är en favorit, men att somna i min famn och sen få sova på soffan duger oxå bra för Elis. När värmen kommer (jo, jag tror på riktigt att den ska komma...) så ska jag träna in honom på att somna i vagnen. Middagsvilan brukar vara mellan 1-2 timmar.

På kvällen så somnar han oftast runt 20.00 tiden och då är det antingen i min eller i Stefans famn nere i soffan framför tv:n. Har vi då tur så somnar han för natten men ganska ofta så vaknar han till efter 45 minuter och är då vaken tills att vi går och lägger oss. Annars får han ligga på soffan tills att vi går och lägger oss. Här nere sätter vi oxå på hans handortoser när han har somnat, dessa ska han sen ha hela natten.

Har vi tur så kan vi när vi går och lägger oss bara lägga in honom i hans säng oxå sover han vidare, annars får han somna mellan oss, ibland får han stanna där hela natten och ibland så lägger vi in honom på hans rum när han har somnat.

Vanligt vis så vaknar han till någon gång mellan kl 02-05 och då hämtar vi in honm till oss, så somnar han om nästan direkt. Där kan han sen sova länge... Ligger bara vi kvar så ligger han gärna och sover till kl 8-8.30...

Vår lille goding!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0