💙 Seger! 💙

DÄ var snart denna veckan slut, bara nÄgra timmar kvar...

I lördags sÄ jobbade Frida, vilket gör Elis extra lycklig!
Efter frukost sÄ Äkte Stefan, Frida och Elis ner till stan - mÄlet var att gÄ pÄ bio.
Innan bion sĂ„ ville Elis ha en korv (nĂ„gon som blir förvĂ„nad 😂?), sĂ„ medan Stefan tog en runda pĂ„ torget sĂ„ tog Elis en korv med bröd pĂ„ Torggrillen tillsammans med Frida.
DÄ hÀnde det som inte ska hÀnda...
Elis satte en korvbit i halsen.
Frida hanterade dock det hela med bravur, fick upp Elis ur rullstolen och ut flög korvbiten.
Elis blev rÀdd och ledsen, annars gick det bra!

Bio blev det. Det var Smurfarna som visades pÄ Barnens Bio, och alla 3 var glada och nöjda nÀr de kom hem.

Under tiden de var ivÀg sÄ började jag att packa ner lite mer saker inför bostadsanpassningen/renoveringen som nÀrmar sig.
Börjar plocka och tömma i köket, sÄdant som jag vet att vi klarar oss utan packar jag ner.
Tre flyttlÄdor blev packade och fick flytta in under trappan.

SÄg Àven till att tvÀttmaskinen gick varm!
Åh, vad jag lĂ€ngtar efter att fĂ„ plocka undan vinterklĂ€derna! Av vĂ€derprognosen lĂ€r det dock dröja... Jag plockade Ă€ndĂ„ undan 2 par av mina varmaste skor och min varmaste jacka... Ett steg i rĂ€tt riktning!

PĂ„ kvĂ€llen Ă„t vi en god kycklinggryta och sedan blev det Mellofinal med godis! Benjamin  Ingrosso stod till slut som vinnare och fĂ„r representera Sverige i Portugal.

Idag sov vi alla lĂ€nge, eller kanske inte jag, men att fĂ„ gĂ„ upp sjĂ€lv och njuta av ensamheten i soffan Ă€r nĂ€stan detsamma som att sova lĂ€nge. 😊

Strax innan kl 12 sÄ körde Elis och jag pÄ innebandy. Warberg skulle möta Visby i sÀsongens sista (i grundserien) match.
En viktig match för bĂ„da lagen. 
Vinst för Visby = gÄ vidare till slutspel och chans till en plats i SSL.
Vinst för Warberg = seriesegrare och fÄr vÀlja motstÄndare i kvalet till SSL.

(null)

(null)

Det blev en spÀnnande match som slutade med seger för Warberg!

Elis blev dock lite berörd av en hÀndelse med en Visbyspelare som skadade foten.
Han undrade sÄ hur det gick med nr 3.
NĂ€r vi kom hem sĂ„ skrev jag en kommentar pĂ„ Visby IBK facebooksida om att Elis undrade hur det gick med nr 3’s fot...
TvĂ„ minuter senare sĂ„ svarar nr 3 (som visade sig heta Jon 😊) pĂ„ messenger...
Fina ord till Elis om att han Àr en god supporter som Àven bryr sig om motstÄndarna pÄ ett omtÀnksamt sÀtt!
Foten var nog stukad...
Och han avslutade med att han hoppades att fĂ„ möta Warberg igen om tvĂ„ Ă„r dĂ„ bĂ„da lagen skulle spela i SSL! 😊

Passade Àven pÄ att röja i skafferiet nu i kvÀll, mÄste fÄ koll pÄ vad det finns dÀr i och nu anpassa matlagning efter vad vi har hemma.
Fick bli lite ommöblering dÀr inne oxÄ, dÄ en hylla hÄller pÄ att braka ihop...

I morgon Äker Elis och jag till Lund pÄ Äterbesök. DÄ jag ÀndÄ Àr ledig sÄ kör vi tidigt och passar pÄ att göra ett besök pÄ Nova först. Lunch och kanske lite shopping stÄr pÄ programmet dÀr.





Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0