Fredag igen!

Veckan har gått i ett rasande tempo.
Hinner inte riktigt med!

Förra helgen slutade med innebandy för Ismone, denna gång på hemmaplan i Tresteget. 
(null)

(null)

Elis hjälpte först till att bygga sarg och sedan skötte han hejarropen!

Det slutade tyvärr med två förluster för tjejerna, de har det tufft den här säsongen...

I måndags var jag på dokumentationsutbildningen som jag går på.
En utbildning som Varbergs kommun har köpt in och jag själv sökt att gå. 7,5 hp ska den ge - poäng som kvittar, för mig är det kunskapen som räknas.
Dock är det inte en utbildning jag är nöjd med, litteraturen är ok, men annars nja...
Nu är det dock bara examinationen kvar...

I tisdags åkte Ismone och jag ner till stan efter att Ismone slutat skolan. Hon behövde justera sina glasögon efter att ha fått en fotboll i nyllet på gympan i skolan.
Insåg där och då att hon behöver göra en ny synundersökning, Lika bra att kolla innan solglasögon ska beställas.
Nu är tid för detta beställt.
Efter besöket hos optikern så gick vi till Veras och fikade.
(null)

I onsdags blev det en ny fikadate, denna gången tillsammans med min fina Micaela.
Vi hade en mysig date på Mignon.
Firade det som skulle firas och avhandlade det som behövde avhandlas.
Livet är till för att firas,
det går inte att firas för ofta.

Igår vaknade vi till ett riktigt vintrigt Varberg.
Så här såg det ut när jag kom till jobbet klockan 7.
(null)

Visst är det härligt med vinter, men nu vill jag faktiskt ha vår!
Längtar efter att få plocka bort vinterkläderna, kunna öppna dörren när jag städar och känna den friska luften, göra en vårplantering i en kruka utanför dörren och känna solens strålar värma...
Och jag vågar knappt skriva det, men lite av den värmande solen kändes faktiskt idag på förmiddagen när jag på jobbet sprang fram och tillbaka till sopförrådet med återvinningsskräpet...

I morgon jobbar Frida, får se vad vi hittar på.
På söndag så ska Elis och jag på innebandy och på måndag är jag ledig och då åker Elis och jag till Lund på återbesök.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0