Våffelfest

Idag hade jag lovat Elis våfflor till mellanmål, så på väg hem från jobbet (nja inte riktigt då jag var tvungen att åka hem och hämta plånboken först då jag glömt den hemma 🙈) åkte jag och köpte ingredienser och lite annat som behövdes i kylskåpet här hemma.

När jag kom hem så hjälpte Elis mig att fixa våfflor och grädde i köket. Stående i ståskalet var han chef över smöret som skulle smältas och vispandet av grädden, när första våfflan gräddats så flyttade han över till arbetsstolen och läste läxan tillsammans med Frida medan jag gräddade färdigt våfflorna.

Ismone följde med Leonor hem, att åka buss själv är kul och spännande...  Hon har fortfarande inte kommit hem än. Stefan hämtar henne när han har tränat klart.

Detta innebar att på Elis våffelfest var inte Ismone med, utan han fick nöja sig med mig, Stefan och Frida.

Gott var det och Elis smällde i sig tre våfflor!

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0