Måndag

Då var det måndag och ny vecka igen - begriper inte vart tiden tar vägen!
Måndagmorgon, är tro det eller ej en favorit stund för mig. Jag går upp vid 6-tiden och väcker Ismone, sen hoppar jag in i duschen och snyggar till mig själv så gott det går. Där efter så är det dax att väcka Elis och få i han mat och på honom kläderna.
Stefan kör dem sedan till skolan och då sätter jag mig i köket med min frukost och tidningen och bara njuter av att vara själv! 
Börjar inte jobba förrän klockan 10 på måndagar så detta är min guldstund!
(null)

En intensiv dag på jobbet är nu över, jag fick handlat på hemvägen och lagat mat när jag kom hem.
Ikväll blev det pyttipanna och stekt ägg. Själv så var jag dock inte ett dugg sugen när jag väl lagat maten (efter min operation händer det ibland), så jag valde att avstå... 
Stefan körde Ismone till innebandyträningen och passade även på att tanka min bil inför morgondagen. Nu har jag landat i soffan efter att ha spelat memory med Elis, gjort vid honom inför natten, gett honom sitt kvällsmål, nattat honom och fixat matsäck inför morgondagens tur till Sahlgrenska. 
Fotbollen har börjat, Stefan och Ismone kommer snart hem och nu njuter jag av leverpastejsmörgås med ättiksgurka. 
Nu gäller det att hålla tummarna för Sverige!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0