Dags att ta helg

Veckan har rusat iväg, begriper inte fort det kan gå.
Känns som att jag har bott på jobbet den här veckan...

I tisdags så körde jag direkt från jobbet till habiliteringen, mötte upp Elis och Frida där.
Det var dags för CPUP.
Enkelt förklarat så mäter man Elis rörlighet i ben, fötter, höfter, armar, händer, axlar.
Resultaten jämförs med mätningen från i våras som jämförts med mätningen från förra hösten...
Elis resultat visar på en marginel försämring i fotleden, annars så står han kvar på samma resultat.
För att minska kontrakturer i fötterna så använder Elis fotortoser.
Dessa sover han med varje natt...

(null)

Efter besöket på hab så kände jag att jag bara behövde komma utanför murarna, dvs inte vara på sjukhus, på jobbet eller hemma...
Jag och Ismone åkte ner till stan. Vi skulle kolla in nya HM som öppnat i Gallerian.
Grymt stort. Trodde dock att heminredningsdelen skulle vara större än vad den var.
Ismone köpte ett par jeans och en tröja.
Därefter blev det en tomtelatte på Espresso House!
(null)

I onsdags morse vaknade vi till ett riktigt vinterväder, snön dalade ner från himlen och la sig som ett vackert täcke på marken.
Medan jag satt och åt frukost så ändrade sig dock vädret och det började regna.
(null)

På jobbet var jag ute med några barn och vi försökte att få till en snögubbe, någon skapelse blev det innan barnen frös och ville gå in.
På kvällen hade vi APT och när jag körde hem så var all snö borta.

Idag hämtade jag Elis på fritids efter jobbet, han satt med två kompisar och sin elevassistent Ulrika och spelade Fia med knuff på Ipaden. En riktigt bra app som även nu laddats ner här hemma!
Lämnade Elis här hemma och sen åkte jag och provade ut nya arbetskläder.
För ungefär 4 år sedan fick jag ytterkläder när jag jobbade på Österängen.
Dessa följde ju med när jag började på Söderlyckan, det är dock så att efter att ha gått ner närmre 45 kg så drunknar jag i de kläderna...
Idag fick jag veta att jag skulle få nya kläder, så det var lika bra att fixa det med en gång.
Kläderna vi får är dock alldeles för kalla att använda nu.
Hade faktiskt önskat en uppsättning med vinterkläder oxå.
Det är ju rätt sjukt att vi som jobbar i förskolan ska behöva stå för ytterkläder som ska användas i jobbet själv. Det förväntas av oss att vi ska vara ute med barnen i alla väder och då tycker jag att kommunen borde stå för våra kläder. Det är ju knappast så att de som jobbar på gata-park behöver köpa sina arbetskläder själv.
Inomhus har jag gärna mina egna kläder, vet att många förskollärare skaffat typ "arbetarbyxor" med  en massa fickor och knäskydd, men det är inte alls jag. Jag vill vara Veronica på jobbet. Min personlighet måste få synas.  Och jag är helt enkelt ingen förskollärare med arbetarbyxor!

Fick även köpt en ny adventsljusstake till Ismone, i helgen får de komma upp.

Ögonlocken är nu tunga, men jag får hålla mig vaken tills att Idol är slut, och då pratar vi om första akten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0