December

December har rusat iväg.
December brukar vara en hektisk månad de flesta, med alla julförberedelserna som ska göras.
Hos oss har dock julförberedelserna gått på halvfart och istället bestått av sjukdomar och sjukhusbesök...

Ska försöka sammanfatta december lite snabbt så jag backar tiden.

I slutet på november var det dags för Elis handoperation på Sahlgrenska.
Kvällen innan det var dags så körde Elis och jag upp till Göteborg.
(null)

Vi kom upp till ett julpyntat Sahlgrenska och checkade in...
Elis fick en sista dusch med Hibiscrub och sedan var det bara att krypa ner i sängen...
Lite filmmys innan det var dags att sova.
(null)

(null)

(null)

Som alltid så sover Elis bra på sjukhus och vi fick en lugn natt fram till klockan 5.30 då operationsförberedelserna började.
Strax efter klockan 7 så rullade vi ner mot operationsavdelningen.

(null)
(null)


(null)



(null)

Jag lämnade en sovande Elis på operationsbordet och därefter gick jag och köpte mig en god kopp latte, gick vidare upp till avdelningen och i väntan på att de skulle ringa från uppvak så läste jag i min braiga bok. Sen kom äntligen telefonsamtalet om att Elis var färdig och jag kunde gå ner till uppvak. Är van vid att Elis tar tid på sig att vakna och den här gången var jag förberedd genom att ha med mig min bok så att jag hade något att pyssla med i väntan på att Elis skulle vakna.

När han väl vaknat så tog det inte så lång tid innan han hade piggat på sig och att vi kunde återvända till avdelningen.
(null)

Med ett gigantiskt gips och efter att Elis fått önskemat till kvällsmat (hamburgare med pommes) så kunde vi åka hem till Varberg igen.

Dagen efter fick vi dock åka tillbaka då gipset lossnat.
Sammanlagt blev det tre turer tur och retur för att gipsa om handen under de tre veckor som gipset skulle vara på. Inget som fanns med i min planering, men det fanns liksom inget annat val.

Under den här tiden har dessutom Stefan fått veta att hans hjärta spökar, han har för låg puls och fler tester ska göras på hjärtat, sedan ska någon form av pacemaker sättas in. I väntan på en sådan operation och diagnos på vad som felar så är han sjukskriven.

Lägger vi sedan till att vi alla fyra har varit förkylda och febriga så har ni vår decembermånad klar för er...

Men mellan varven har julklappar köpts, det har julbakats och vi har försökt att njuta.

Elis födelsedag har firats och det blev även julafton, men mer om det i egna inlägg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0