Ledig Fredag och smärta från hell...

Fredag, betyder ledig dag för mig och Elis. Åh vad jag älskar dessa lediga dagar! Fredagar så jobbar även Elis assistent, så då kan jag med gott samvete ägna mig åt sådant som lediga mammor kan göra; dricka kaffe, tvätta och städa 😉!
Medan Elis och assistenten lekte på hans rum, vilket var allt från resebyrå till Kizzkonsert... så ägnade jag mig åt att skicka lite mail till rektorn på Hagaskolan och gatuförvaltningen med lite frågor inför Elis skolstart.

Tillsammans gick vi sedan och hämtade Ismone i skolan, därefter fortsatte vi ner till stan för ett för övriga familjemedlemmar hemligt uppdrag.
När det var utfört så gick vi vidare med skoaffären (jo det finns några stycken att välja på i stan, bara en när det gäller bra barnskor) med uppdraget att köpa höstskor till både Elis och Ismone, det avklarades snabbt, dessutom hittade Ismone även vinterskor.
Ismones nya höstskor.

Elis nya skor.

Innan jag och Ismone var färdiga så gick Elis tillsammans med assistenten till Torggrillen för att äta korv och pommes.
Jag och Ismone mötte upp där senare innan vi gick mot en eftermiddagsfika hos Inger (Isak och Sander). Någonstans där mellan skoaffären och torggrillen fick jag otroligt fruktansvärt ont i min högra höft, ljumske, lårben och knä. Ont gör det fortfarande trots värktablett och jag hoppas innerligt att smärtan försvinner i natt för detta är något fruktansvärt...
Hursomhelst så var vi och kollade in Ingers nya lägenhet, jättefin!
Isak och Sander har höstlov och är nere från Norge. Igår var de hos oss och åt kvällsmat och idag blev det alltså fika hos Inger.

Nu är det fredagsvila i soffan framför Idol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0