Kanelbullar och julklappar

Söndag 4 oktober, kanelbullensdag.

Efter frukost så kom assistenten fram, och bulldegen tog form. Har hittat världens bästa kanelbullerecept i min favorit app; Kokaihop, så bra att tom pappas faster som bakat kanelbullar i betydligt fler år än mig har bett om mitt recept!
Som bakduk använder jag min egenhändigt broderade bakduk från syslöjden på Rinnebäcksskolan typ år 1983. 
Bullar bakades och under tiden medan bullarna jäste så slog jag in julklappar.
Japp, så är det! Några julklappar är inhandlade så snart kan vi fira jul!
I år blir det på Bovieran hos mamma och pappa. Glögg bland palmerna kan aldrig bli fel!




Bjöd hit mamma och pappa på lite kanelbullefika!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0