Onsdag, magsjuka och polyper...

Igår när jag hämtade min prins på förskolan fick jag veta att han varit dålig i magen, två gånger hade de fått byta blöja på honom. Humöret var det dock inget fel på, lika pigg som vanligt!
Här hemma fick han sin sondnäring till lunch (jag slutade tidigt och hämtade honom redan 11.20) och sedan var det fullt ös tillsammans med sin assistent.
Men när det var dags att byta ännu en blöja då var det ett enkelt beslut att ringa både till mitt jobb och till Elis förskola och berätta att vi stannar hemma resten av veckan, onsdag och torsdag är de berömda 48 timmarna och på fredag är vi ju lediga.

I mitt yrke som förskollärare är jag van att mötas av diverse olika förklaringar till varför barnen är dåliga i magen, det är i alla fall aldrig magsjuka så på förskolan kan de vara, de är ju så pigga...

Elis är oxå pigg och han vill äta och dricka, MEN magen är inte som den brukar och varför hålla på att analysera varför? Han är inte okej i sin mage och då är vi hemma i 48 timmar efter att han blivit bra igen. Hur svårt kan det vara?
Det är för hans skull och för andras skull. 
Idag har det blivit två blöjbyten så ännu är han inte bra ÄVEN om det är fullt ös som gäller...

Idag har vi två alltså hängt här hemma tillsammans, jag har fått tummarna loss och gjort färdig ansökan för färdtjänst och Elis har jobbat med sin iPad.
Faktiskt riktigt imponerad över hans kunskaper!

Mamma fick komma hit och barnvakta en liten stund då jag hade en tid hos min öron-näsa-hals-läkare.
Håller på att försöka få bukt på min ständiga nästäppa. Har nu provat två olika sorters nässpray utan resultat, kvalsterallergi är konstaterat och även en polyp. Polypen har jag nu fått tid att ta bort och därefter blir det en remiss till sjukhuset för en näsflödesmätning, därefter tas beslut om vidare åtgärder.

Ismone har fått hem sina jultidningar och även premierna hon tjänat ihop till.
I år blev det en gigantisk sminklåda, en bluetooth högtalare, selfiepinne och kontanter.
Selfiepinnen var vi ju tvungna att testa!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0