Eltandborste, förkylningsastma och snart är det jul!

Igår följde Ismone, Elis, jag och Frida (Elis assistent) med Stefan till Göteborg.
Han skulle jobba på tandläkarmässan och vi hängde på.

När vi kom hem så gjorde vi det med tuggummi, tandkräm, tandtråd och munskölj för ett bra tag framöver.

Hur det gick till vet jag inte men Elis lyckades charma till sig en eltandborste till Ismones stora avundsjuka (hon önskar sig en i julklapp...). 
En fin och "riktig" eltandborste var det oxå, Ismone önskar sig en Violettatandborste från BR.


Just nu laddas den så att vi kan inviga den i kväll.

I natt gjorde sig Elis förkylningsastma påmind. Han var ledsen, det häste och väste, visslade och pep i bröstet på honom. Trots täta inhalationer här hemma under dagen så ökade andningsfrekvensen och det lät hest och rossligt. Efter ett samtal med 1177 så beslutades det att en läkare behövde lyssna på honom.
Så jag och Elis packade in oss i bilen och åkte ner till den helgöppna och folktomma vårdcentralen. 
Efter att Elis berättat allt om filmen " "Scooby Doo möter Kizz" för läkaren och avslutat med meningen:
- Så, nu har jag pratat klart, men det är faktiskt svårt att prata när man inte kan andas...
så fick läkaren undersöka honom.
Resultatet blev trånga inflammerade luftrör. Vi fick med oss kortison att komplettera inhalationerna med här hemma oxå fick han en dunderdos av något (minns inte vad) att inhalera nere på vårdcentralen.
Så nu är det bara att inhalera på här hemma och på förskolan så ska vi nog få bukt på detta.

Under dagen har pappa varit här hemma och hjälpt till att sätta upp julbelysningen på framsidan.


Nu längtar jag efter att få iordning inför advent och jul! Då veckan innan 1:a advent är fullspäckad med bl.a. polypoperation och planeringsdag för mig.så kommer jag att tjuvstarta redan i nästa vecka.

Nu njuter vi av söndagkvällen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0