En bra helg!

Dagarna bara rusar fram tycker jag!
Snart är maj månad slut och juni månad börjar. Känns ändå som att sommaren dröjer, det är ju kallt ute! Maj brukar ju nästan alltid bjuda på några högsommar dagar, men inte i år.

I fredags var Elis och jag och badade på habiliteringen, sista gången den här terminen. Därefter var vi bara hemma och mös. Farmor hämtade Ismone i skolan och lämnade av henne här hemma. När Stefan kom hem så körde jag Ismone till fotbollsträningen. Medan hon tränade så passade jag på att göra några ärenden; hann med både Apoteket och en snabbis in på Kvantum. Ändå hann jag tillbaka till idrottsplatsen så att jag fick bevittna Ismone som målvakt för första gången.
Hon får nog ha ett par målvaktshandskar i födelsedagspresent!
Resten av kvällen chillade vi bara i soffan.

I lördags vaknade vi till vackert väder (även om värmen inte vill komma) och efter frukost så kom Aron hem till oss, Elis assistent. Elis och Aron gav sig iväg på eget äventyr fram till lunch, de cyklade ner till hamnen och tittade på båtar och åt glass. Efter lunch hängde de här hemma. Ismone och Tilda hade vattenkrig och självklart skulle även Elis vara med.
Redo för vattenkrig!

På kvällen var vi hembjudna till Gillgrenarna på grillning, så det blev en promenad dit. Efter altanhäng så blev det gott käk inomhus, spel och mellotittande. Lagom till att alla länder sjungit klart så promenerade vi hem i den stjärnklara natten. Vi kom hem lagom till att röstningen skulle börja. Elis somnade men vi andra höll oss vakna för att se Lundapågen ta hem hela konkarongen! Heja Måns!

I morse tog vi sovmorgon, Ismone vaknade 9.45, Stefan och Elis låg till 11...
Då jag och Stefan firar 12-årig bröllopsdag idag så bestämde vi oss för att fira lite grann. Det blev brunch på Fridas i Kärradal. Ett ställe att rekommendera! Efteråt ville Elis bada i havet, men han ångrade sig ganska snabbt då vi kom ut och kände hur kall vinden var. 
Stranden i Kärradal.

Här hemma röjde jag undan i uterummet och det var även där vi åt kvällsmat. Indiskt för Stefan och mig och köttfärssås och spagetti till Ismone och Elis.

I morgon står det ridning på programmet för Elis!

24 maj 2003



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0