Sjukstugan fortsätter...

Denna vecka har varit speciell i mitt och Stefans föräldraliv, vi vabbar båda två för första gången för varsitt barn samtidigt. När Elis var nyfödd och låg på neo så gjorde vi det oxå, men som sagt att vabba för varsitt barn samtidigt har inte hänt tidigare.
Två sjuka barn bör man ju klara av som förälder...
Nu är det ju dock så att jag har vab för att vara med Elis på Move & Walk och då är det svårt att ta hand om en sjuk Ismone samtidigt. Svårt att vara på två platser samtidigt helt enkelt!

I tisdags var Ismone feberfri och kände sig redo för att gå till skolan i på onsdagen. I tisdags eftermiddag cyklade jag och Ismone ner till stan för att köpa ny cykel till henne och lämna in min för lite kärleksfull vård (den hade råkat ut för en mindre misshandel när Stefan lånade den i somras). 
Ismone cyklade på den cykeln hon hade och som hon skulle lämna i byte.
Hon valde en jätte fin Crescent. Hennes första helt nya cykel. 


Vi promenerade hem, då jag lämnat min cykel och Ismone kände sig lite osäker på att cykla på den nya cykeln i trafiken.

I onsdags gick hon i skolan, Stefan hämtade henne innan fritids för säkerhetsskull, då vi kände att det var läge med en mjukstart. Själv var jag med Elis på Hab och träffade handkirurgen, resultatet av det kan sammanfattas med att vi kör botox till hösten och nästa år blir det förmodligen någon typ av operation.

Ismone hade somnat på soffan när vi kom hem och febern var tillbaka; 39 grader igen...

Nu får hon vara hemma resten av veckan även om hon är feberfri idag. Farmor kommer hem och är med henne i morgon. Mormor följer med mig och Elis till Göteborg.

Snart har denna veckan gått. Jag städade uterummet härom dagen och nu är det bara en inoljning av altanen som behövs innan trädgårdsmöblerna kan få komma fram, oxå är det väl läge att putsa de där fönsterna! 



Kommentarer
Postat av: Elin

Krya på! :)

2015-03-19 @ 22:53:25
URL: http://elinpysslar.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0