Intensiva dagar!

Ny månad, mars!
Detta innebär att jag är ledig från jobbet i fyra veckor för att åka med Elis till Göteborg och Move & Walk.
I måndags var det filmning på programmet så då var det bara ett kortisbesök. Vi åkte därför till Ikea på hemvägen där vi åt lunch och köpte ett bord till Ismone. Hade gärna gått och småhandlat lite till, men att köra både rullstol och varuvagn är inte det lättaste så jag nöjde mig med bordet till Ismone.
Det blev även ett besök på lager 157, Ismone och Elis fick några nya tröjor.
Var även inne på Team Sportia och köpte ett par "innebandyskor" till Elis.
Kanske inte de mest fotriktiga för honom, men han är så stolt!


Igår började träningen på riktigt, Elis såg fram emot det, men saknade Måns som han tränade tillsammans med förra gången.
Igår hade vi även sällskap upp i bilen med pappa. Efter M&W skulle vi nämligen till mobilitetcenter för att diskutera bilköp.
Vi har blivit beviljade bilstöd av försäkringskassan och nu står bilköp på att göra listan här hemma.
Vi behöver en större bil där vi får plats med Elis rullstol och andra hjälpmedel, samt att Elis får en möjlighet att faktiskt sitta både säkert och bekvämt. 
På mobilitetcenter gick vi igenom hans och våra behov tillsammans med en arbetsterapeut. Vi fick veta vilka anpassningar vår kommande bil bör ha. Därefter så diskuterade vi vilka bilmodeller som kunde vara aktuella för oss och det blev ett enkelt val, det blev bara ett val att välja. En VW Caddy Maxi. Nästa steg blir bilhandlaren, anpassningsfirmor, banken etc...
Jag skulle bli så lycklig om vi kunde ha en ny bil till sommaren, allt skulle bli så mycket enklare då!
Pappa var iallafall med för att lyssna på det här med bilen, han besitter lite mer kunskaper än mig där!
På fredag följer han med till bilfirman!

Stefan är i Åre denna veckan, så både farmor/farfar och mormor/morfar hjälper till med lämning och hämtning av Ismone. Det är nämligen tidiga morgnar som gäller. Kl 7 kör vi hemifrån och skulle jag lämna Ismone innan vi åker så hade jag fått gå upp kl 5 för att hinna...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0