Motorfel, Sahlgrenska oxå lite kola på det!

Igår var jag på date med min kärlek, en bit mat oxå bio på det!
På väg ner till stan så börjar plötsligt 3 lampor att lysa och blinka på instrumentpanelen i den nya bilen...
Efter en titt i instruktionsboken så insåg vi att bilen behövde till en verkstad.

Idag skulle vi vara på Sahlgrenska med Elis för ett inskrivningsbesök inför nästa veckas botoxinjektioner kl 10...
Klockan 7.00 ringde jag Toveks, klockan 8.00 kom Elis assistent och vi packade in oss i bilen för att köra till Toveks.
Där hade de en lånebil redo för oss, eller riktigt redo var den inte, en bilstol skulle monteras och efter att tre gubbar hjälpts åt att få den bakåtvända stolen på plats så var vi redo att åka mot Göteborg - trodde vi...
Rullstolen skulle oxå få plats!
Bort med lite saker i bagaget och den gick in precis!

Vi kom till Göteborg i tid och hittade efter mycket om och men en parkeringsplats och sen upp till avdelning 27.

Träffade läkare, sjuksköterska och narkospersonal. Allt var som det skulle och 2 timmar senare kunde vi rulla hem igen. Nästa tisdag är det dax, men tackolov så får Elis och jag komma upp på måndagkväll och sova där tills på tisdag. Annars hade vi fått köra härifrån kl 5.15 och roligare än så kan vi ju ha det.

Väl här hemma fick vi veta att vår bil var frisk igen, så det var bara för mig att köra ut till Toveks och lämna lånebilen och hämta vår egen. Fråga mig inte vad som var fel på den, någon form av uppdatering som behövdes göras...
Nu är den iordning iallafall och jag är glad och tacksam över att allt löste sig även om det var lite stressigt i morse.

Nu i kväll har jag och Ismone gjort chokladkola, den blev riktigt bra, kan nog bli en omgång till med annan smak innan jul.

Bl.a. denna symbolen lyste...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0