Hon fyller 8 år...

 
 
För 8 år sedan var det en helt vanlig torsdags kväll, vanlig sånär som på att jag var gravid.
Gravid med mitt och Stefans första barn.
Jag var i vecka 35+6 och jag mådde bra (om man bortser från den djävulusiska foglossningen...).
Vi hade på torsdagskvällen varit på kontroll hos barnmorskan på MVC och allt såg fint ut, barnet var ännu inte fixerad var något hon berättade för oss.
Dagen efter skulle vi på sista träffen i föräldrautbildningen och sen skulle vi till Skåne på bröllop.
 
Nu blev det inte riktigt så...
 
Tidigt på morgonen den 2 juni, klockan var 4.30 vaknade jag av att vattnet gick...
Jag hade gått in i vecka 36+0 och det var dags att bli förälder, fyra veckor tidigare än beräknat.
 
Något bröllop blev det inte - Malin och Daniel fick klara sig utan oss som gäster.
 
Kl 19.27 den 2 juni 2006
föddes vår
Ismone Paulina
46 cm lång
och 2505 g tung.
 
 Nu har det gått 8 år och i morgon är det en nybliven 8-åring som blir väckt till födelsedagssång, hurra och paket!
 
Stora fina Isse (som i smyg börjat använda mitt läppstift), världens bästa dotter och storasyster!
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0