Ja, det var en kväll i juli...

Sommaren är verkligen här, heta dagar och mer ljuvliga kvällar.

Vi är inga "åka till stranden människor", så även om vi har hav och salta bad på nära håll så hänger vi där inte allt för ofta. Dessutom så tycker jag att det allt som oftast är äckelpeckel i vattnet...
Maneter, både vanliga blåmaneter men även brännmaneter (och har jag fått syn på en, då kan jag inte slappna av utan letar självklart efter fler) oxå är det den äckliga illaluktande tången som man oftast behöver klafsa igenom innan man är ute i vattnet.
Sen det här med att packa matsäck och picknickkorgar är inte heller vår grej.
Men i morgon får det nog ändå bli en tur till "vår" strand.

Ismone var iväg igår och badade tillsammans med en granne.

Idag kom Elis lilla pool fram, så idag har det badats i den.

Vi hade hjälp i förmiddags av mamma och pappa med att röja i förrådet.
Mamma höll Elis sällskap medans vi andra röjde.
Mycket blev slängt och nu skulle en bakluckeloppis snart sitta fint!

Ikväll åkte vi ner till stan. Åt kvällsmat på  Bistron. Njöt av folklivet. Promenerade ner till hamnen. En fantastisk kväll.

Men som sagt i morgon blir det nog stranden.








Kommentarer
Postat av: Ann-Louise Appelgren

Den fina bilen på Elis skulle jag gärna villa ha.

2014-07-14 @ 13:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0