Synkoll

I dag var jag på synundersökning.
Fick ju mina progressiva glasögon tidigt i somras, men har på sista tiden upplevt att jag ser sämre igen.
Inbillning eller är det sant?
Jag visste knappt själv, så jag tyckte det var lika bra att boka in en ny synundersökning hos optikern.
Resultatet av det var att synen försämrats pyttelite på nära håll, i övrigt var det inget fel, eller jo...
Jag skelar tydligen, ingen synbar skelning utan det som kallas doldskelning. Detta innebär i mitt fall att ögonen har svårt att fokusera rakt fram. Vid tex tv-tittande, läsning och bilkörning orkar inte ögonen koncentrera sig så länge och jag upplever att jag ser dåligt.
Nu är en remiss skickad till en ortoptist och sen får vi se vad som händer. 
Tydligen så sätter man några prismor på glasögonen som hjälper ögat att titta rakt fram.

Fortsättning följer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0