Bussönskan

Igår var det ledig fredag enligt mitt schema! Som jag älskar lediga dagar!
Nu var inte dagen helledig då jag själv valt att gå in och jobba mellan 13-17 så att min kollega kunde få rotfylla sin tand i lugn och ro.
Men fram tills 12.30 räknade jag mig ledig!
Då natten till torsdagen hade inneburit minimalt med sömn och Stefan var bortrest så bad jag mamma att lämna Ismone i skolan. Det innebar att jag inte behövde väcka Elis (nu vaknade han kl 7.20 ändå, men morgonstressen behövde vi inte ta till) för att få i ordning både honom, Ismone och mig för att bara lämna Ismone i skolan och sen åka hem igen. 
Mamma kom och hämtade Ismone sen mös jag och Elis länge!
Drack kaffe, läste tidning och ringde några samtal som väntat på att bli ringda. Strax efter 10 åkte vi ner till stan en snabbis. Stefan hade vid ett svagt ögonblick lovat Ismone chokladmuffins från Espresso House, så det var en sådan som stod på inköpslistan.
Elis ville in på BR och där fick han syn på en Fisher Price Buss.

Och den ville han bara ha!
Det är nog första gången som han blivit ledsen när han inte fått något och sen fortsatt att prata om det hemma.
Trycka, buss, hemma är det han säger!

Men någon buss blev det inte (nej man får inte allt bara för att man har en CP-skada...😉) igår.

Fick handlat Ismones kaka och sen åkte vi och hämtade henne i skolan.
Och då insåg jag att jag måste maila rektorn om att dörröppnarna MÅSTE vara påkopplade. Det finns ju en anledning till att man har monterat dit dörröppnarna. Barnen berättar för mig att lärarna stänger av dem för att vissa barn "leker" med dem, men då får lärarna ta itu med de barnen/eleverna istället. Stänga av dörröppnarna är inte okej!!! 😡

Mamma och pappa kom sen hit och passade Ismone och Elis medans jag jobbade.

Fr.o.m. nästa vecka går jag ner i tjänst.
Ska jobba 60% istället för 75%. 
Hoppas att det ska ge lite mer tid till Ismone och Elis och att all ledig tid inte ska gå åt till besök på habiliteringen.
Mindre pengar i plånboken men mer kärlek till familjen!
Rik på det man ska vara rik på!
❤️




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0