Minigolf

Bestämde oss för att spela minigolf i eftermiddags. Yasemin fick oxå följa med, kul tyckte hon då det var första gången för henne.

Vi körde ner till minigolfbanan i Apelviken (inte vid campingen utan den precis vid järnvägsövergången).
Förvånade blev vi när vi såg mamma sitta där på en bänk och äta glass!
Självklart fick hon oxå vara med!

Roligt hade vi!
Men vilket sniket ställe!
Mamma gick till kiosken för att köpa vatten till Elis, köpte en 0,5 l Ramlösa. Bad om en mugg (Elis har svårt att dricka ur flaskan) och fick en, MEN den kostade 1 krona!
Så mitt tips till er som tänker köpa kaffe där ta med en egen mugg så borde det bli 1:- billigare...
Sen behövde Ismone och Yasemin gå på toaletten.
Jag följde med och frågade om de hade toalett, fick som motfråga om vi spelade minigolf där - och jo det gjorde vi ju, DÅ kostade det 5 kronor...
Jag vet inte vad det kostat om vi inte spelat.
Lite jobb för de fem kronorna ville jag ha och bad om kvitto...

Visst det är inga pengar, men varför ta betalt? God och trevlig service hade de säkert vunnit mer på.

Elis spelade oxå!

Vinnaren idag blev Stefan!

Och vinnaren fick bjuda på kvällsmat!
Mamma gick hemåt, medans vi andra intog kvällsmaten på Solviken!

Nu har jag bara en vecka kvar på min semester, den veckan ska innehålla ett besök på Liseberg, lite klädshopping till Elis, Ismone ska åka till Göteborg med mormor och morfar och shoppa, träff med Gunilla och lite habsamtal...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0