Ombyte förnöjer

Så var det dags igen för ett besök på vårdcentralen.

Förra söndagen var det Ismone med ett infekterat finger efter närkontakt med en rostig spik och idag var det Elis tur...

Han håller sig dock till hosta.
Natten mellan torsdag och fredag hade han feber, i fredags pigg men hostan började att återvända.
Natten till idag har det hostats och varit mycket spasticitet i benen - ingen bra kombination, det blir ingen bra nattsömn för någon av oss.
I morse hade han en hostattack som varade i 1 timme och 50 minuter! 
Hostade upp minst 2 dl slem.

Har fått Mollipect till honom, men den kräks han av.
Så efter ett samtal med först sjukvårdsrådgivningen och sedan vårdcentralen ville de att en läkare skulle titta på honom.

Ner till Västra Vall och lite häng i väntrummet (vilket resulterade i att jag fick ont i ryggen, då jag hade Elis i knät hela tiden, så nu ligger jag på spikmattan) innan läkaren tog sig en titt på honom. 

Resultatet blev en ny sorts hostmedicin, i övrigt är han kärnfrisk min lille prins!

Ismone har nu blivit hämtad av mormor för att sova där i natt.
Elis bröt ihop när de gick - han ville inte att mormor skulle gå!

Nu inväntar vi stormen, i morgon börjar en spännande vecka...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0