Nattsömn

Tänk vad en skön natts sömn kan göra gott! Igår när jag stupade i säng var jag helt slut i kroppen. Att lyfta Elis och hans rullstol tar på krafterna. Vissa dagar känns det mer än andra. Det sliter. Känner att projektet bostadsanpassning snart måste komma igång, samtidigt som det är här hemma livet är som lättast, det är livet utanför husets väggar som sliter mest. Att få in Elis på ett bra sätt i bilstolen, att trixa in rullstolen i bagaget, att öppna och hålla upp tunga dörrar samtidigt som man styr rullstolen, att ta sig över trottoarkanten, att ta sig över trösklar - det sliter på kroppen, både min och Elis.
Varberg är egentligen en helt hopplös stad att leva i om man lever med ett funktionshinder. 

Men i natt har vi sovit gott! 
Mormor har varit här och kört Ismone till skolan, Elis har precis vaknat och efter sondnäring och pottbesök gör vi oss redo för en snabbtur till stan. Födelsedagspresent och alkoholhaltigdryck ska inhandlas - ikväll ska jag på galej, i morgon firar vi pappa och på söndag ska jag och Elis kolla på Mora Träsk! 

Välkommen Helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0