Nu tar jag helg!

Ligger och vilar min rygg på spikmattan så himla skönt!
Jag är ingen person som njuter av massage, tycker bara det gör ont, men min kropp skulle egentligen behöva en omgång eller två....
Men spikmattan är helt ok!

Nu är Ismones rum färdig städat, det blev en stor sopsäck som får åka till tippen och en som får åka upp på vinden så länge.
Lite leksaker tänkte jag skänka till välgörenhet. Tror det var Lions som samlade in julklappar till behövande, insamling sker åtminstone på Elis förskola.

Nu är det bara hallen kvar här uppe, sen är ovanvåningen genomstädad. Får kanske bli nästa veckas projekt.

Idag kom det ett brev till Elis på posten, öppnade kuvertet som var ett "landstingskuvert".

Det var kallelsen till en magnet röntgen av hjärnan.

Elis hjärna har aldrig blivit undersökt med någon koll på hur det ser ut inut i den, trots att det faktiskt är där hans skada sitter...

Eftersom Elis CP-skada fortfarande är en stor gåta hoppas jag att en MR av hjärnan kan ge mig något svar.
För Elis skull har det ingen betydelse, men för mig betyder det mycket.
Jag vill veta för att kunna släppa och gå vidare. Det är tankar som finns där hela tiden, när hände det och hur kunde det gå obemärkt förbi?
Jag har beställt hem journalerna från tiden på neonatalavdelningen och lusläst dem, men under den tiden fanns ingen misstanke om hjärnskada.
Elis var som vem som helst.
I hans sista läkarbesök innan vi själva sökte på barnmottagningen står det på neurologstatus: inga anmärkningar, allt ok. Då var han 7 månader och två månader senare fick vi veta att han har en CP-skada...
Tvära kast...

En MR kan visa var i hjärnan skadan sitter och när den uppkom.
Själv misstänker jag att något hände när Lovis hjärta slutade att slå, och då kan jag inte heller låta bli att tänka på hur hade det varit om de plockat ut Elis då?

Nåja, den 16 december blir vi inskrivna och den 17:e görs röntgen. Den görs under narkos därför får vi tillbringa en natt på sjukhus.

Tänk tillbaka på sjukhuset i Halmstad nästan exakt tre år efter att jag kom dit med ambulans skickad från förlossningen i Varberg.
Den 19 december fyller ju lillprins Bus tre år!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0