Dubbel lycka!

Ledig fredag idag, så efter långt morgonmys med Elis i soffan framför Bolibompa och jag med tidningen och en kopp kaffe förflyttade vi oss upp en våning. Elis lekte på sitt rum och jag städade i badrummet.
Mer hann vi inte innan det var dags att åka och hämta Ismone i skolan.
 
Körde ner till stan för att göra ett besök på SEB.
Hade ett fondkonto där jag placerat de pengarna jag fick för min lägenhet i Kävlinge när jag sålde den för snart 14 år sedan. Och eftersom räkningen (31.000 kronor) för Elis elektrodress kom häromdagen så var det dags att tömma det kontot.
Tror aldrig att summan på det här fondkontot någon gång varit uppe i anskaffningsvärdet, och jag vet att det har varit nere på nästan hälften... Hade ingen aning om vad det var uppe i nu, och var beredd på att vi hade fått lägga till med andra besparingar, men...
LYCKA! Pengarna räckte och dessutom blev det över 2000 kronor som hamnar på Elis konto för framtida Move & Walk träning!
 
På väg till bilen gick vi in om gallerian och självklart blev det ett besök på BR.
Ismone får nog uppdatera sin önskelista igen ;-)
 
För att fira in fredagen så lyxade vi till det med en fika på Espresso House.
Och min LYCKA var gjord när jag såg att deras Tomte Latte hade kommit!
Den är förvinnande god, har ni inte testat den så gör det!
 
 
Jag drack Tomte Latte, Ismone tog festis och en chokladmuffins och Elis festis och pannkaka.
Känslan av att Elis faktiskt kan vara med och fika nu är fantastisk. Förut har han självklart varit med när vi har varit och fikat eller gått på restaurang, men den stora skillnaden nu är att han faktiskt kan delta!
Prinsen börjar bli stor! Tänk att han snart fyller tre år...
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0