Valborg

 
I onsdags var det valborgsmässoafton. Jag jobbade till 17.15 och rattade sedan hem bilen till Växthusgränd.
Ismone hade blivit hämtad av mormor och morfar i skolan, men Elis och Stefan var hemma när jag kom.
Grillen var redo och jag hann precis börja duka innan mamma och pappa kom tillsammans med Ismone.
 
Det blev som traditionen bör ett valborgsfirande med mamma och pappa :-)
 
Känner att det inte finns några riktiga valborgstraditioner här i stan, och nu kan vi heller inte fly så lätt till Kävlinge heller... Men jag måste medge att jag saknar firandet från Västra Ringgatan.
 
Det blåste som bara den i onsdags så vi brydde oss inte om att ta oss ner till stan för att titta på någon eld, och tur var väl det eftersom det inte blev någon eld pga just blåsten.
 
Vi skaffade en egen eld här hemma istället!
 
Vi grillade lite olika sorters korvar här hemma som vi sedan njöt av i uterummet.
Första kvällen i år vi suttit där.
 
 
 
 
En mysig kväll som får bli början på vår nya valborgstradition!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0