Glad Påsk!

Dagen idag, skärtorsdag började med att jag fick skrapa rutorna på bilen innan jag begav mig till jobbet - tidigare än tidigast. Eller så tidigt är det inte, men för mig som bara börjar 6.30 en dag var fjärde vecka är det tidigt. Tänker på de barn som lämnas så tidigt varje dag och dessutom är på förskolan till kl 16.30 de måste ju vara helt slut på kvällarna - själv så får jag åtminstone gå hem kl 13!

Vinlotteri på jobbet - men ingen vinst...

Åkte och hämtade Ismone först och sen lillebror. Hemma strax innan kl 14. Lämnade över barnen till Stefan, andades och sen åkte jag och handlade det som saknades inför morgondagens bjudning.

Hem och avlöste Stefan som oxå behövde handla lite.

Elis och jag gjorde efterrätten tills i morgon, nja ingen jätte höjdare men den slinker säkert ner ändå. Elis var stört nöjd med att få starta och stanna elvispen med sin knapp. Om jag nu hade vetat hur man lägger in en filmsnutt här så hade ni kunnat se, men eftersom jag inte vet det så får ni bli utan. Om någon vet så tell me!

Farmor och farfar kom förbi med finfina påskpresenter till Ismone och Elis. Varsin fin tröja med matchande strumpor. Ismone tänker dock byta sina strumpbyxor mot nåt annat, de föll visst inte i god smak... Onge!

Lite matlagning och tv-tittande har sedan stått på schemat men nu håller mina ögon på att falla samman så nu är det natten för mig.

Ismone har bytt ut sin säng mot saccosäcken inatt... Ja ja bara hon sover!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0