Bland palmer och grodor

Idag hade Ismone studiedag och Elis skulle få besök från habiliteringen på förskolan för att justera de hjälpmedel han har där. Så när Ismone och jag lämnat Elis på Gläntan körde vi hem till mormor och morfar där vi blev bjudna på frukost. En liten bouleturnering hann vi oxå med. Strax innan 13 åkte jag och hämtade Elis. Sen tillbaka till Bovieran för att åka hiss och fika bland palmerna. Det blev årets första fika nere i deras trädgård. Riktigt skönt faktiskt!

Ismone laddade inför simskolan med att botanisera bland mina gamla simmärken och hittade en riktig raritet! Baddaren i halsband. Togs på Mallorca 1980. Och som jag kämpade för den! Att doppa huvet var inte min grej och är det inte nu heller.. Men det var ju bara där jag kunde få den i halsband - och jag lyckades!

Ismone lyckades senare på simskolan att ta hem både silvergrodan och guldgrodan! Och guldfisken var inte långt borta! Ismone simmar 25 meter (idag blev det tom 50 m) men behöver slipa lite på tekniken ;-).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0