Fotboll

I lördags lämnade jag Ismone och Stefan hemma med en fortsatt febrig Elis och rattade bilen ner till Halmstad. Tanken var från början att Elis skulle ha följt med mig men nu var han ju sjuk med fortsatt runt 39 i temp.
 
Det var fotbollscup i Halmstad, Laxacupen och Max - min kusins son skulle spela. Tyckte att det var en bra och smart anledning att få träffa Maria min kusin.
 
Regnet det öste ner (det förstaregn jag upplevt under den här semestern) men det spelades fotboll ändå! Jag kom ner när det var dags för kvartsfinal, och den vann BBK! Efter förlängning var det straffar som gällde och där var Max bäst när det gällde! Två räddade straffar resulterade i en semifinalplats.
 
I väntan på den matchen tog jag och Maria oss in till centrum. Maria bjöd mig på en fantastiskt god lunchbuffé inne på Börje Olssons skafferi. Ännu en gång säger jag TACK!
 
Efter mat och prat var det dags igen för match. Nu lyste däremot solen! Till denna matchen anslöt även Felix, Lars och Lars föräldrar. Lars och hans föräldrar har jag inte träffat sedan tidernas begynnelse...
 
Tyvärr var Tomelilla det bättre laget denna gången och Borstahusen fick se sig besegrade. Så istället för att spela final på söndagen så blev det spel om tredje pris och det vann dom!
 
 


Kommentarer
Postat av: Maria kusin

Tack själv för en supermysig dag! Som sagt, det får vi göra om! Hade helt missat bloggen på ett tag, därför lite sen respons.
Skönt att Elis frisknade till!
Hälsa alla i familjen!
Kram Maria

2013-08-08 @ 22:34:41
URL: http://maria-eriksson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0