Städa på vinden!

Igår var pappa här hemma och hjälpte mig att röja på vår lilla vind. Där tänkte jag förvara vår julsaker istället för på den stora vinden. Då slipper jag ju vindstrappan. Problemet med den lilla vinden var bara att den var full med skit. Skit = saker vi aldrig använder. Sagt och gjort igår kom pappa hit och vi tömde vinden och sorterade och sen körde pappa två vändor till dumpen. In med julsakerna och resväskorna vi har och det är en fröjd att titta in där nu. Nu är det bara den stora vinden kvar... Men det får bli längre fram mot våren när där inte är så himla kallt. Allt som inte används eller kommer att användas tänker jag slänga. Allt kan inte sparas för sparandets skull. Och ska det sparas så får det packas ner i lådor ordentligt och märka dem med innehållet. Som det ser ut på vinden nu liknar det mest en krigszon. Ingen ordning och allt utspritt på hela golvet. Nej det blir bättre att göra sig av med möget!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0