Minnen

Igår när jag röjde på vinden så gjorde jag några fynd, eller fynd och fynd...
Jag visste att de fanns där men nu kom de fram!
 
Det första var studentoverallen!
 
 
Min fina värdefulla overall! Värdefull på det sätt att det har lagts ner en hel del pengar på den med alla märken som införskaffats till den. Men framförallt är den värdefull pga alla minnen den bär på.
Oj så kul jag haft med den på mig!
Åren i Luleå framhäver jag fortfarande till att ha varit några av de absolut bästa i mitt liv.
Underbara människor som kom in i mitt liv och som finns på en speciell plats i mitt hjärta.
Där kommer de alltid att finnas.
 
Längtar tillbaka till Luleå ibland. Vill gärna åka dit och besöka staden igen, se vad som har hänt sen jag var där sist - tänk att det i år är 20 år sedan jag flyttade dit!
Vill ta med mig resten av familjen och visa och berätta!
Undrar om det finns billiga flyg dit och billigt boende?
Får nog undersöka det!
Inte i år men kanske nästa eller nästa...
En återträff med alla gamla vänner hade oxå varit kul.
 
Jag plockade även fram gamla kassettband.
De flesta åkte på dumpen, men några band där det stod BLANDAT på sparade jag.
I Hondan är det ju endast kassettband som funkar att lyssna på, radion har lagt av.
Det enda jag haft att lyssna på än så länge är några band med dansbandsmusik som legat kvar i bilen sedan mamma och pappa hade den. Sen fick jag ett band av Carmen med spansk musik på så det har jag oxå kört några varv.
Idag när jag skulle hem och hjälpa mamma och pappa med en sak så blev det pemiär för ett av mina gamla band. Oj så kul det var! Kändes som att jag hade velat köra till Skåne och vända bara för att lyssna igenom de band jag har. Det fina med kassettband är ju att man måste lyssna klart innan nästa låt kommer, det går inte att skynda till nästa. Åtminstone inte i bilen. Annars kunde man ju såklart spola framåt och bakåt. Men det har verkligen sin tjusning i att inte ha så bråttom utan att tvingas att lyssna klart.
Låtarna jag hörde har minnen de med, minnen jag oxå bevarat i mitt hjärta.
Idag hann jag med att lyssna på Flickan i en Cole Porter sång, Total eclipse of the heart, The one and only och Should I stay or should I go. Och precis när jag stannade här hemma så hörde jag de första tonerna till Allt som jag känner.
Nostalgi på hög nivå!
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0