Många nollor i år!

Födelsedagar och kalas är bland det roligaste som finns!
Tycker åtminstone jag! Vet att det finns de som inte delar min uppfattning och de får tycka som de vill.
 
Jag tycker i alla fall att det är både roligt att ordna för kalas och att gå i väg på kalas.
Att fylla år är liksom något speciellt.
 
Det finns de som väljer att inte fira, att inte ha något kalas och väljer man det då är jag av den bestämda uppfattningen att då ska man inte ha någon present heller!
 
För mig är oxå tårta ett måste när det är födelsedag. Ingen tårta - ingen riktig födelsedag!
 
Tycker därför att det är fjantigt och löjligt när man på många förskolor slutat att fira barnen med glass (jo här är det bättre med glass än med tårta, då de flesta barn hellre äter glass än tårta). När det är födelsedag ska det vara lite extra festligt och hur kul är det egentligen med tex frukt?
Nja detta var en parantes i det hela....
 
Upptäckte när jag skrev in födelsedagar i årets kalender att det är många som nollar i år.
Både mamma och svärfar fyller jämt och dessutom ett helt gäng glada goda vänner.
Självklart så hoppas jag att alla inte flyr sin dag utan låter oss få vara med och fira.
Att resa bort och bara fira med sina närmaste är säkert helt underbart (blir kanske så för mig när det är dags nästa år, hade ju ändå öppet hus när jag fyllde 30...) men då går man ju miste om trevlig uppvaktning!
 
Snart stundar min egna födelsedag, som dock inte innehåller någon nolla i år...
Födelsedagen kommer att firas tillsammans med Stefan, Ismone och Elis.
Ismone har sportlov och jag har tagit ledigt, Stefan tänkte oxå ta ledigt den här dagen så att vi kan göra något på dagen. På kvällen börjar nämligen fotokursen som jag har anmält mig till.
 
Först på lördagen kommer den att firas här hemma tillsammans med mamma, pappa, svärmor och svärfar.
På fredagen ska jag nämligen på ett kombinerat Inredningsparty/After Work...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0