Jag kunde!

Det har varit mycket utelek idag för både Elis och Ismone. Nu sitter respektive ligger de nyduschade framför tv:n och tittar på Bolibompa. Trötta är de båda två, men det får bli lite kvällsmat innan de kryper till kojs. I kväll lagar Stantons kvällsmat till oss.

Härom dagen när jag var på GeKå's köpte jag ett långrep till Ismone. Det invigde vi i dag. Först var det bara Ismone, jag och Yasemin (men som kom Camilla oxå - tror detta kan bli alla mammors sommarmotion i år!) och jag var ju tvungen att se om gamla talanger satt i. Visst gjorde det de! Jag klarade inte bara av att hoppa jag fick även visa tjejerna hur man gjorde när man hoppade in. Det var ju hur kul som helst! Skulle förklara "Tolvan" för dem men mindes inte alla hopp, så om någon har bättre minne än mig - berätta!
12: tolv vanliga hopp
11: vart annat ben
10: fem vanliga, snurra ett halvt varv och hoppa fem till
9: tre på höger, tre på vänster och tre jämfota hopp
8:
7:
6:
5: snurra samtidigt som man hoppar fem hopp
4:
3: Krax, Krax, kråka
2: två jämfota hopp med hopprepet en bit ovanför marken
1: spring igenom



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0