Oj, som det kan bli!

I måndags kväll när vi skulle gå och lägga oss fick jag plötsligt akut ont i min vänstra höft. Riktigt ont gjorde det! Natten blev en plåga för hur jag än försökte att ligga så gjorde det så förbannat ont. Tisdagen haltade jag mig igenom med riktiga helvetiska smärtor i höften. Tyckte själv att det kändes precis som när jag hade en inflammation i två muskelfästen i axeln för en månad sedan. Försökte därför medicinera mig själv med det jag hade kvar hemma från den omgången. Men det hjälpte inte.
Efter ännu en sömnlös natt bestämde jag mig igår för att kolla upp det hela på vårdcentralen. Vet ju faktiskt att man inte ska leka med receptbelagda mediciner.... Fick en tid kl 14. Tog med mig Elis dit, medans att mamma och pappa fick hämta Ismone i skolan. Träffade en riktigt bra läkare där. Han klämde och kände och beslöt att blodprover skulle tas. Svaret på dem resulterade i att han kontaktade bakjouren på infektionen och där bestämdes det att jag skulle till akuten ögonaböj. Haltade hem med Elis, lämnade Ismone till en kompis medans pappa skjutsade mig till akuten med Elis som med resenär. De lämnade mig för att sen åka hem igen. Pappa blev helt plötsligt ensam barnvakt till Elis och det gick hur bra som helst.
Vad som hände med mig?

Fortsättning följer, nu ska jag jobba!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0