Önskelistor

Snart är det dags; önskelistor ska lämnas till tomten och dessutom så fyller ju Elis år veckan innan jul.
 
Ismone sa idag att hon önskar sig en riktig kattunge och ett NintendoDS.
Någon katt blir det inte och ett Nintendo hade jag inte heller tänkt att införskaffa.
Kan dock inte så mycket om det här med NintendoDS, så om någon sitter inne med mer kunskap än mig så hör av er! Istället så funderar jag på en Ipad till hela familjen. Tror vi alla kunde ha mer nytta av en sådan istället. Men jag kanske har fel...
 
Elis är ju inte helt lätt att handla till heller...
 
Av oss ska han få en säng i födelsedagspresent:
 
Den här tror jag blir toppen till honom, tänkte ha den "öppna sidan" in mot väggen.
 
Sen har jag lite mer ideér till honom:
 
 
Såg idag på GeKå´s även en "bultbräda" som lös och lät.
Sen är det svårt...
Kläder funkar ju alltid, och sen såg jag även en fin bokhylla på Åhlens; typ en tallrikshylla fast för böcker.
Får väl fylla på här på bloggen när nya ideér dyker upp.
Har ni några ideér så tipsa gärna!
 
Ismone skulle även behöva ett par bra hörlurar till sin bärbara dvd så det hamnar oxå på hennes lista!
 


Kommentarer
Postat av: Fru Gillgren

Nintendo DS rekommenderar jag!
Det är en bra sak, även på resorna och kräver ingen uppkoppling.
Det finns bra billiga spel och om man inte vill spela spel har den en inbyggd kamera och fotoredigering.
Noah har haft himla kul med foton han tagit på oss alla.
Sen har de ljudinspelning som man oxå kan efter redigera- enkelt.
Noah har ett DS XL dvs den stora - det finns oxå "bara DS" DS Light och DS 3D

Vi köpte Noahs på Game shop i Kungsbacka.
De har bra priser och bra inbyten.

Så när barnet är "klar" med sitt spel kan man byta in det och köpa ett "nytt"
De sålde Noahs för 1100 ( begagnat) och då fick han ett spel till.
Ds'et var inte ens använd och då fick man 3års garanti.
Ett nytt ligger på ca 1000-1500 och då har man 1års garanti.

Begagnade spel finns för runt hundralappen och nya ligger på mellan 300-600 kr så begagnat är att föredra ;)

Lycka till ;)

2012-10-08 @ 14:01:06
Postat av: Maria

Hej, Felix önskade sig ett Nintendo DS i fjol men då fick vi tipset om att köpa en iPod touch istället. Till den finns många gratisspel eller så kostar de bara några kronor i appstore. Han är supernöjd med den, han kan göra allt som på en iPhone utom att ringa, men kan skicka gratis sms via imessage eller andra fria program.

Men funderar du på iPad så hade jag hellre tagIt det....det har vi på jobb och funktionerna är ju desamma som på iPod men större och ännu roligare! Tror att Elis oxå kan ha glädje av den! Våra 1-3åringar på jobb älskar den! Vi sätter en äggaklocka på 5-10 minuter och när den ringer lämnar de vidare den till nästa barn!
Kram Maria

2012-10-08 @ 15:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0