Förvånande fredag

Ibland händer det saker som för andra är helt naturligt och som gör att de inte ens tänker på att det händer, men för mig är en wowupplevelse!

Fredagsförmiddagen var en sådan. Det började med att jag och Elis åt frukost tillsammans på morgonen. Något som i andra familjer är en självklarhet, men för oss var det första gången! Jag hoppade helt enkelt över att ge Elis hans sondnäring på morgonen utan han fick istället en tallrik yoghurt tillsammans med mig. Vi satt tillsammans vid köksbordet, jag åt en macka och drack kaffe och Elis matade jag med yoghurt. Han åt upp en hel tallrik och för en liten stund kändes det som att vi var en helt vanlig familj, en familj där lillebror är som de flesta andra lillebröder, en lillebror utan funktionshinder. Men snart var jag tillbaka i verkligheten, den där vi i vår familj har världens bästa lillebror!

Nästa sak som hände denna morgon var att det en stund efter frukosten knackade på dörren, fortfarande i pyjamas öppnade jag och där stod pappa! Jag har liksom inte riktigt fattat att de bor här nu, att de flyttat till Varberg och kan dyka upp när som helst... Knepig känsla men som Askungen säger alldeles, alldeles underbar!
Pappa skulle fixa en grej på min bil men var ju tvungen att komma in och prata med Elis. Morfar är den stora favoriten hos Elis, det är något speciellt mellan dem, KÄRLEK tror jag!

Fredagen började bra med andra ord!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0