Valborg utan Måsängen

Hur skulle detta gå? Har ju firat Valborg i Kävlinge de senaste åren, med besök vid Måsängen och grillning hemma hos mamma och pappa - lite svårt för det blev det ju nu i år...

Men det gick bra ändå!

Vi var istället hembjudna till Stefans föräldrar; vi 4 och mamma & pappa.

Blev bjudna på god köttgryta och rabarberpaj innan vi tog en promenad till bålet här i Varberg.

Elis åkte i sin vagn och till Ismone hade vi med sulkyn, det är inte ofta den används men ibland är den bra att ha.
Ismone har varit väldigt trött på kvällarna nu sedan ett par veckor tillbaka, vilket säkerligen berott på att hon har vaknat och stigit upp runt kl 6 på morgnarna och i kombination med pollenallergin. Så för säkerhets skull fick vagnen följa med.

Det var första gången som vi besökte bålet här i Varberg.
Mycket folk - vet inte om det alltid är så här eller om det berodde på det vackra vädret.

Hur som helst så tyckte jag att det var ett ganska tråkigt arrangemang, eller tråkigt är kanske fel ord eller jag vet inte... Men om jag jämför med Kävlinge så är kringarrangemanget trevligare i Kävlinge.

Men sällskapet var trevligt och det är ju det som är det viktigaste!



Utsikten är det inget fel på!

 





Måste bara nämna en liten bisak som hände där nere vid bålet...
Efter Janas vårtal och att vi hurrat för våren så är det en dam som säger en sak i mikrofonen.
Nu kan jag inte citera riktigt men ungefär så var det följande hon sa:

- Det är ganska många barn som springer här nere väldigt nära elden, kan ni som står där hålla koll på det.

Min reaktion var att självklart så lyssnar inte barnen som springer runt elden på på detta budskap och varför kan man inte säga att vi ber er föräldrar att hämta era barn som är här nere.
(vissa barn var ju nästan inne i elden...)
Nej i landet lagom kan vi inte vara raka i vår kommunikation utan att vi säger saker så att de som vill kan ta åt sig istället för att rikta sig direkt till den det berör...

Hur som helst så träffade Ismone grannbarnen där nere och hade det kul, Elis tyckte det var sådär så jag bestämde mig för att ta honom i vagnen och gå en runda hem mot Stefans föräldrar istället.
Pappa följde med mig och vi hade en riktigt trevlig kvälls prommenad! Vi tog en runda längs strandprommenaden och stan istället för den väg vi gick ner till bålet. Det blev en lite längre runda men det gjorde oxå att kaffet var klart när vi kom fram! Insåg oxå att det nog var första gången i mitt 38-åriga liv som jag och pappa gått en kvällsprommenad tillsammans!

Efter en trevlig kväll rattade jag Audin hem mot Växthusgränd!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0