Om jag hade pengar!

Någon har kommit på uttrycket att man inte blir lycklig av pengar, men just nu hade jag blivit liiite lyckligare av att bara kunna köpa några saker. Och om man ska köpa behöver man pengar...

Min kropp och själ skulle behöva en dag på Asia Spa med en välbehövlig massage och scrub.
2000:- kan jag gissa att det skulle kosta....

En elektrodress till Elis går på ca 30.000:- men oj så spännande det hade varit att få möjligheten att prova den - den har hjälpt så många barn med cp-skada. Tyvärr får man bekosta det själv...
Men om alla Varbergsbor bidrar med 1 krona så...
Kan man starta en Elis insamling tro?

Ismones högsta önskan är att att få komma till Disneyland, Eurodisney duger hur bra som helst, bara hon får träffa alla figurer! Tänk att kunna få ge henne denna upplevelse, med boende i parken elller åtminstone intill...
Hon är värd det! Många tänker och tycker att jag och Stefan har gått igenom mycket men det gäller ju även Ismone, tror det är lätt att syskon glöms bort i de här situationerna...
Kostnad? Mer än vad som finns i min plånbok just nu...

Sen tar jag gärna emot en hotellövernattning på valfritt ställe - bara jag får vara helt ensam och sova en hel natt helt ostört!


Det var det enda jag önskar just nu!

Och visst kan man och ska man prioritera och vi åker faktiskt på semester om mindre än tre veckor till Menorca, men det var bara några önskningar som extra krydda i tillvaron!

Önskan är ju fri!



Kommentarer
Postat av: Maria kusin

Åh vad jag känner igen det där och visst är det så att man visst kunde blivit liiiite lyckligare av mer pengar. Man hade iaf kunnat ta bort vissa bekymmer!!! De som säger att man inte blir lyckligare av pengar måste vara de som redan har så det räcker....

En kompis som haft bröstcancer och varit mycket sjukskriven och som är ensamstående med två döttrar tipsade mig om att söka från fonder. Hon hade gjort det och fått pengar t.ex. till semesterresor. Måste finnas något sånt som ni kan söka från, både gällande Elis behov och Ismones, och er som föräldrar. Du får hojta till om ni vill ha miljöombyte nångång, nu när Kävlinge inte är lika naturligt val. Finns ju många som byter bostad med någon på semestern, det kan ju va en lösning. Du kan åka hit helt gratis och bo här ensam när jag är hos Henrik, och på så vis få sova ostört =) Eller åka med familjen. Alla möjligheter finns! Kan t.o.m. fylla kylen med mat till er =)

Kram Kram Maria

2012-05-13 @ 22:01:00
URL: http://maria-eriksson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0