Habilitering, feber och Teletubbies...

Idag var det dags för ett besök på habiliteringen - igen...

Nu var det vagnjustering och besök hos ortopedteknikerna som stod på programmet.

Stefan skjutsade oss (mig, Elis och Ismone) till sjukhusparkeringen, sen gick vi mot sjukhuset.
Först ett stopp på apoteket där Ismone fick köpa en dosett till sina allergitabletter.
Sen vidare mot habiliteringen. Vår vanliga väg var avstängd så vi fick leta oss fram i kulverten men det gick bra på första försöket. Lämnade vagnen hos arbetsterapeuten som skulle fixa med den medans vi var och provade ståskalet och fotortoserna.

Redan i väntrummet på Ortopedtekniska så märkte jag att Elis inte var på humör, något var inte som det brukar. Det blev många tårar inne hos stackars ortopedingenjören. Men allt blev provat som det skulle och jag tror att det här kan bli riktigt bra. Lite justeringar behövdes göras så om två veckor när vi ska dit igen hoppas jag att det är klart.

Tillbaka till arbetsterapeuten och lite mer justeringar behövdes göras så vi fick följa med till verkstaden där det skulle borras i vagnen. Men sen blev den perfekt! Nu ska det bli åka av!

Första turen gick till mamma och pappa. Från habiliteringen är det inte långt att gå. Så vi traskade dit. Pappa kom och mötte oss på vägen. Väl hos dem så somnade Elis ganska omgående i min famn, la in honom i deras sängar och där sov han gott i lite mer än 2 timmar. Vi andra passade då på att äta lite lunch.
När Elis vaknade kändes han varm, eller skållhet är mer rätt ord... Han åt i alla fall sin flaska med mat utan protester och sen visade febertermometern på över 39 graders feber...
Så Elis och jag får vackert stanna hemma från 65-års kalaset i morgon.

Med Elis i vagnen så promenerade jag och mamma hem till oss, och när vi kommit hem så kom pappa med Ismone. Isse orkar inte gå hela den vägen så hon fick lift!

Nu myser Elis framför tv:n med Teletubbies i dvd:n.

Nu hoppas vi på snabb tillfriskning!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0