Mammagruppen på äventyr!

Igår var det åter dags för mig att ge mig iväg ut (hela mars känns det som att jag har jag varit iväg på nå´t varje helg) i svängen. Denna gången var det med mammagruppen. Vi i Elis mammagrupp (från Ismones är det ju bara Micaela jag träffar) har ju träffats med barnen i stort sett varje vecka sedan mars/april förra året. Det började med att vi var 5 mammor med barn som stannade kvar efter de olika tematräffarna som BVC ordnade och fikade, när tematräffarna var slut så fortsatte vi att träffas hemma hos varandra. Och igår gav vi oss iväg utan barn! Igår var vi inte bara mammor utan vi var Jessica, Johanna, Sophia, Christina och Veronica!

Vi (Christina åkte bil) började med en gemensam cykeltur ner till Apelviken och John´s Place.

Jag valde gödkalvsentrecote, potatisgratäng och murkelsås, till detta en halv flaska rött.

 

Efter mycket prat orkade vi beställa in varsin dessert oxå!

Nu blev det en passionerad pavlova!



Gott var bara förnamnet!

Mätta men redo för en cykeltur mot stan lämnade vi  John´s Place. Christina fick skjuts hem och vi andra tänkte ta våra cyklar längs strandpromenaden, men det var ju kolsvart där ute så det fick bli den stora vägen upp mot stan. Detta innebar även gigantbacken! Men när vi tagit oss upp för backen tog vi en vätskepaus ;-) Jessica hade med sig varsin liten flaska skumpa till oss för att fira att hon fått jobb! Så där stod vi och huttrade under en gatlyktas sken...
På cyklarna igen och in mot stan.

Vi avslutade vår kväll med varsin god drink inne på Grappa och bestämde att det i sommar måste bli en schlagertorsdag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0