Födelsedag

Idag var det dax för mig att fyllla år ännu en gång...

Var nog den som vaknade först i morse, men var lovad sovmorgon så det var bara att vända sig om och sova vidare!
Eller sova gjorde jag kanske inte, men det var skönt att bara få ligga kvar.

Stefan gick ner med Elis och sen vaknade Ismone och tassade ner hon med.
Där uppe kunde jag sedan höra Stefan och Ismones intensiva diskussioner... Tydligen förstod Stefan ingenting!
Ismone hade tänkt att hon skulle göra ett halsband till mig och det skulle göras på ett särskilt sätt som tydligen Stefan inte förstod...
Men sen hör jag de komma i trappan. Stefan sjungandes med Elis i famnen och Ismone surandes därefter. Ismone försvann dock in på sitt rum.

Stefan och Elis kom in till mig med blommor och presenter!
Av Elis fick jag en bukett tulpaner och en prenumeration på Allas och en silikonkakform i form av ett hjärta.
Av Stefan fick jag en heldag tillsammans med bara honom längre fram i vår, vet bara att vi ska börja med frukost på ett av stans hotell. (Så vet ni var bästa frukostbuffén finns är det bara att tipsa mig!)

Stefan och Elis gick ner och fixade fram frukosten och då vågade jag mig in till Ismone ;)
Fick pratat med henne och berättade att jag egentligen inte fyller år förrän kl 23.27 så hon har hela dagen på sig att gratulera mig. Hon blev nöjd och jag fick en present av henne med; cd med Jill Johnsson.

Stefan har jobbat hemifrån idag, så vi lyxade till det med att hämta hem lunchmat från Stinas. Ismone fick köttbullar och jag och Stefan åt stekt fläsk med löksås. Dessutom fick man en minisemla till dessert. Den tog vi till eftermiddags fikan istället.
Ismone var även besviken på Stefan för att de inte hade bakat någon tårta till mig, så jag lovade Ismone att hon skulle få baka. Hon valde själv kladdkaka och den gjorde hon nästan helt själv, jag var mest med och läste receptet. Elis hjälpte till han med - han slickade skålen!

Hade en skön dag hemma med hela familjen! Stefan jobbade ju hemifrån och Ismone behöll jag hemma och Elis höll sig oxå hemma!

Hade några fina bilder från födelsedagen, men datorn strejkar med att dela med sig av bilderna... Så kanske en annan gång. (Att inlägget kommer nu några veckor efter födelsedagen beror just på att jag kämpat med de här fotona, men nu gav jag upp!)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0