Tillbaka till Skåneland för en minisemester!

I fredags styrde vi kosan söder ut för en liten minisemester i Skåne.
Jag var glad att vi kom iväg eftersom bilen var med om en liten incident i onsdagskväll; Stefan skulle tvätta bilen i biltvätten på Statoil här hemma vid och i biltvätten fastnar bilen... En balk som skulle torka bilen fastnade och höll kvar bilen... Bilen kom ut och det är förmodligen bara antennen på taket som blivit skadad...

Iväg kom vi i alla fall och första stoppet blev Landskrona och kusin Maria.

Åh vad jag saknar min släkt nere i Skåne!
Släkten har ju liksom alltid funnits där och jag älskade alla släktkalas när jag var liten.
Genom facebook har man nu lite koll på vad som händer i släkten!

Kul var det i alla fall att träffa Maria, Max och Felix! Och i augusti så blir det en ny träff, då de kommer hit här till Varberg.

Efter Landskronabesöket rullade vi mot Kävlinge.

Vi hade bokat boende på Mariannes Bed&Breakfast på Högsvägen. Jätte mysigt och helt perfekt för oss fyra.

När vi installerat oss så körde vi in i byn, skulle ta ut pengar att betala boendet med innan vi körde vidare till Gryet och familjen Brand. När vi parkerat på Mårtensgatan vid uttagsautomaten så ser jag Gull och Sixten (min pappas faster och farbror), så jag kastar mig ur bilen, rusar över gatan och kramar om dem! Vi följer med dem upp i lägenheten alla fyra och får en liten pratstund och en god glass!
Ännu mera släkt! :-)

Sen var det hem till AnnaCarin, Mattias, Hanna och Samuel som stod på agendan.
Lika kul att träffas varje gång! Ismone och Hanna har så kul ihop!
God mat och dryck bjuds det alltid på.

 
Bad i pool och balja blev det oxå!

Natten tillbringade vi sedan på Mariannes Bed&Breakfast.
Supersköna sängar.
God frukost.
Hit kommer vi att återvända!
Ett perfekt ställe att bo på när vi besöker Skåne.
Så är det någon där nere i Skåneland som är sugna på att träffa oss - hör av er - vi kommer!
Boendet är fixat!

 
Ismone och Elis myser i sängen med en film. Frukosten var god!

Efter frukosten så körde vi upp till Kristianstad.
Där bodde vi på Stadshotellet.



Gjorde inget speciellt mer än strosade omkring i stan, tittade på folk, åt gott och njöt av att ha semester!

Där var ett litet tivoli och karusellgalna Ismone blev lova en karuselltur. Hon valde med omsorg och det blev en berg-och-dalbane tur med kålmasken! Stefan fick hon med sig oxå!

 



Innan vi åkte hem i söndags så tog vi en ny liten tur på stan och Ismone kramade alla statyer...

 

Kristianstad var en mysig stad som vi gärna åker tillbaka till.




Kommentarer
Postat av: Maria kusin

Vi tyckte också det var jättemysigt med ert besök! Ni är alltid välkomna igen! Skulle ni vilja semestra i Landskrona någon gång så kan vi ju byta bostad några dagar, om inte annat så för miljöombytet =)

Vi ses snart igen! Kram Maria

2012-07-10 @ 00:07:44
URL: http://maria-eriksson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0