Sömn, sova, säng...

Sitter nu inne på Elis rum och väntar på att han ska somna.
Elis har ännu inga riktiga rutiner för det här med att sova men nu känner jag att det börjar bli dags. Riktigt överens där är väl inte jag och Stefan, men jag som går hemma med Elis om dagarna vill börja få in lite rutiner i tillvaron nu.
Min förhoppning är ju att Elis ska somna i sin säng och sova där hela natten...
Allra helst så sover Elis i vår säng tillsammans med oss, han tycker om att vara nära och har alltid gjort. Men min kropp börjar säga ifrån nu att den vill inte ligga och balansera på kanten längre!
Ett par kvällar nu så har Elis vaknat lagom tills att vi ska gå och lägga oss och då varit i fullt trim, det enda som då hjälpt är att ta in honom till oss och då har han somnat gott.
Sover gör han gärna med oss på morgonen, kan väl kalla oss sjusovar familjen... Idag vaknade vi vid 9-tiden, igår nyårsdag sov Elis till 10.30 men då hade jag och Ismone varit vakna sedan 9.50...
Men vi behöver rutiner för att komma upp i tid på morgonen oxå...
Så nu kör vi!
Elis har nu somnat i sin egen säng och nu håller vi tummarna för att den sömnen ska hålla i sig, gärna till 5-tiden då är det helt ok att ta in honom till oss!
Återkommer i morgon med resultatet!

Synes!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0