Mamma fyllde år!

I fredags var det mammas födelsedag och vi var dit bjudna på kalas.
(Tanken var att jag skulle gjort små blogginlägg från kvällen via mobilen men det funkade inte riktigt, så vi tar det nu istället.)
Vi tog bilen dit och hade paket med oss.
Vi blev bjudna på god lax och goda tillbehör till den.
 
 
Till efterrätt fick vi paj med hallon och rabarber och glass. Gott det med!
 
 
Sen fixade jag lite mat till Elis medans de andra gick ner till boulebanan och värmde upp!
Spelade en match där nere sen. Stefan och mamma spelade ihop, jag och pappa var ett lag och Ismone började i Stefan och mammas lag men avlutade i mitt och pappas...
Elis hejade på oss alla! han tyckte det var jätte roligt när vi kastade kloten.
Trodde aldrig att boule kunde väcka så mycket känslor i en, men tvekar ni oxå så fråga Stefan!
Stefan och mamma ledde ganska stort, men sen la jag och pappa in stöten och gick där i från som glada vinnare!
 
När vi var klara med boulen så gick vi upp till mamma och pappa igen och åt tårta.
 
 
Ismone bestämde sig för att sova över så när vi gick hem var det bara Elis vi hade med oss.
Elis var klarvaken hela vägen hem, men somnade gott när vi kom hem och han fått lite mer mat i sig.
Vi fick låna en ficklampa av pappa när vi skulle gå hem eftersom vi gick genom skogen och där var det kolsvart.
 
Nu var det även första gången som vi såg Bovieran i mörker och visst är det fint!
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0