Om sanningen ska fram...

... varför bloggar man?
Det finns säkert lika många svar som det finns bloggare.
Själv så började jag för att jag tyckte att det var ett bra sätt för familj, släkt och vänner runt om i landet att få följa min vardag. Eftersom jag bott både här och där så innebär det oxå att släkt och vänner finns utspridda lite här och där.
Det mesta handlar om vardagen i vårt liv men även lite tankar och annat tänk som ploppar upp i mitt huvud.
Ibland är det skönt att få skriva av sig och det gör jag för min egen skull och den som ser det väljer själv om den vill läsa.

Har även kikat in i många andras bloggar, läser man en så hittar man en länk till en annan också läser man den och hittar nya länkar...

Är det någon annan bloggare som läser detta och vill att jag ska länka till er blogg så får ni säga till.

Det finns som sagt många olika typer av bloggar; de som handlar om vardagslivet rakt av, de som handlar om mode, de som handlar om inredning, de som handlar om resor, de som handlar bakning och matlagning och många fler...
Det finns visst de som tjänar pengar på sina bloggar - hur det funkar har jag inte en aning om och jag bryr mig inte heller.

Själv så hoppar jag över de bloggarna som handlar om detta har jag på mig idag och så ser man ett foto på en person som tagit ett foto på sig själv i en spegel...

Bloggar med recept och liknande kan vara lite intressanta - alltid kul att få tips och nya ideér.

Ibland när jag läser blogginlägg så funderar jag på hur sanningen egentligen ser ut, för många många gånger känns de oerhört förskönande. Precis som facebookstatusar kan göra.
Vissa personer vill att man ska tro att de är någonform av übermänniskor.
Blir jag imponerad? Nope, jag ser ju liksom igenom det det där...

Lite roligt är det dock att läsa sådana inlägg om man behöver lite humor i tillvaron för stunden.

Nu ska jag försöka mig på att skriva ett sådant förskönande inlägg om min dag idag.
 Därefter skriver jag ner verkligheten!

Underbara fredag!

Vaknade i morse bredvid en sovande Elis och även från Ismones rum hördes det ljuvliga ljudet av ett sovande barn. Elis började vakna och vi smög ner och fixade fram lite mat till honom. Ismone kom då oxå ner tassandes från trappan. Medans Elis fick sin sondnäring mös Ismone i soffan till Bolibompa.
När Ismone ätit frukost gick hon ut en stund på lekplatsen.
Elis hängde med mig i köket medans jag dukade av.
Ismone kom in och när jag gjorde mig i ordning så lekte hon inne på sitt rum och Elis lekte på sitt rum.
Lugnt och skönt.
Solen sken och termometern visade på sköna grader så vi bestämde oss för att ta en promenad bort till affären.
Kände att det var dags för en glass i solskenet!
Med Elis i vagnen och Ismone på sin sparkcykel gav vi oss iväg.
Fick handlat det vi skulle och avslutade det hela med en glass i solskenet.
(Här skulle det varit ett foto på våra goda glassar)
När vi kom hem fick Elis mat medans Ismone var inne hos grannen och lekte.
När Elis somnat började jag med maten, så när Ismone kom hem var lunchen klar.
Det är så härligt att sitta och äta tillsammans med Ismone, så underbart att höra henne berätta om alla sina tankar och funderingar.
Efter vår lunch så sprang Ismone åter in till grannen, Elis sov vidare och njöt av lugnet och läste dagens tidning.
Stefan kom hem och jag åkte till Falkenberg för att gå i möbelaffärer.
Väl hemma igen så började Stefan med middagen. Underbara dofter spred sig till ovanvåningen där jag badade Ismone. Mmm Fredagkväll.
Fredagsmys, med Let´s dance i soffan och med bästa sällskapet man och barn!

Och till den verkliga fredagen!

Fredag

Idag vaknade jag för Ismone, kl var 7.00 och hon sov fortfarande! Halleluja!
Elis låg jämte mig och hade gjort så sedan ett par timmar tillbaka. Han har blivit som en propeller i sängen, inte någon skönsömn man får med honom bredvid sig.
Elis och jag gick upp och då kom även Ismone.
Vi hamnade alla nere i soffan där Elis fick sin mat och Ismone tittade på Bolibompa.
När även Ismone ätit så gick hon ut.
Elis var på ett ilsket humör, ingenting var bra, skrik, skrik och lite mera skrik.
Ismone kom in och var på ett uselt humör hon oxå.
Nu skrek de i kapp...
Jag måste göra vid mig så Elis fick vara på sitt rum och där blev han nöjd, Ismone lugnade sig och blev nöjd hon oxå när jag plockat fram hennes cd-freestyle.
Kände att jag måste ut, annars blir den här dagen väldigt lång.
Så med glass som muta gick vi mot Håstenshallen. Elis satt i vagnen (med glasögonen på!) och Ismone tog sparkcykeln. Handlade det vi skulle samt varsin glass till mig och Ismone. Vi satte oss på en bänk i solskenet för att äta våra glassar, men det var inte så skönt som jag tänkt mig. Det blåste kallt, håret var överallt och Elis gnällde. Jag skyndade mig med min glass och Ismone fick ta sin på vägen hem, vilket i sin tur innebar att jag fick släpa på hennes spark...
Äntligen hemma fick Elis i sig mat och somnade på soffan, Ismone och jag åt rester från i onsdags.
Innan Stefan hann hem så ögnade jag igenom dagens tidning. Ismone lekte med granntjejerna.
Jag tog mig sedan en tur till Falkenberg för att leta skrivbord åt Ismone. Hittade faktiskt ett.
In på Willys och handla mat.
Stefan fixade maten medans jag duschade Ismone.
Sen blev det häng i varsin soffa framför Let´s dance.
Och nu är det God Natt!

Inget ljug i det första men en liten försköning...

Fortsatta tankar om detta kommer, men just nu är jag så trött att ögonen håller på att falla samman.





Kommentarer
Postat av: Sofi

Vad häligt att höra den sanna historien :) Kan oxå bli frustrerad över hur "duktiga" alla är... You go girl! Kram! :)

2012-04-28 @ 01:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0