Vi komma, vi komma från pepparkakeland...

I eftermiddags bakade Ismone och jag pepparkakor. Köpt deg den här gången, brukar baka efter min farmors recept men det blir 2 kg deg och jag kände inte för att hålla på en hel dag att baka. Brukar vara snäll annars och ta med mig av den degen till jobbet och baka med barnen där.
Jag och Ismone kämpade på ett tag med prinsar, prinsessor, krokodiler, hajar, hjärtan och några figurer till... Sen tröttnade Ismone, Elis som sovit vaknade och var hungrig då var det inte roligt att vara pepparkakebagare längre!
Men kakorna blev bakade och köket sanerat!

Oxå var det paketkalendrarna: Elis fick en boll och Ismone (som blir 5 1/2 år idag) fick en hundralapp. Ismone blev dock inte nöjd med sin paket, det var ju ingen sak... Så hon och jag åkte ner till Fyndmagasinet och shoppade upp pengen! 2 Polly Pocket dockor och ett Polly Pocket djur räckte pengen till ;-)

Synes!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0